Hit enter to search or ESC to close

Employer branding

How much time and energy does your organization invest in labor communication?

Er is sprake van zware tijden op de arbeidsmarkt. Als organisatie moet je niet alleen de vacature verkopen die je te bieden hebt, maar ook de organisatie en de mensen achter de vacature verkopen aan jullie nieuwe collega. Vaak ben je bezig om de latente werkzoeker te bereiken. Deze werkzoeker is niet op zoek naar een vacature, maar staat onbewust wel open voor iets nieuws. Dat onbewuste moet je triggeren, om ze aan te zetten tot een sollicitatie bij jouw organisatie. Hiervoor is een sterk employer brand essentieel. De rode draad van de corporate en personal branding komt hier weer terug, alleen leggen we de focus op de arbeidscommunicatie en de interne factoren.

Hoe werkt dat precies?

Een latente werkzoeker moet tussen de 4 en 8 keer bewust en onbewust bereikt worden om ze te laten solliciteren. Dit betekent dat je heel goed moet weten wie je doelgroep is, waar hun aandacht ligt en waarmee je ze onbewust kunt triggeren. De employer branding moet hier goed vertegenwoordigd worden. Daar moet een sterk corporate en personal brand aan ten grondslag liggen. Anders is de kans groot dat die doelgroep niet vaak genoeg in contact komt met jouw vacature of jouw organisatie.

Hoe doe je dat?

Door middel van verschillende sessies zullen we bepalen hoe de branding op dit niveau vormgegeven moet worden en tot uiting moet komen. Zodra dit goed aansluit op de voorgaande niveaus, dan zal die werkzoeker eerder geneigd zijn te solliciteren. Zo hoeft het vervullen van een vacature geen grote opgave meer te zijn.

Hoeveel tijd en energie investeert jouw organisatie in arbeidscommunicatie?

What people think

(They all became successful)

Door de samenwerking met Bright Brown en de inspirationele sessies met Mitchell, hebben wij nu een goed beeld van onze branding. Vooral de vertaalslag naar de praktijk was voor ons zeer waardevol
1 op 1 met Mitchell is altijd leuk. Het zet je altijd weer aan het denken, durft streng te zijn wanneer dat nodig is en volgt het ook altijd op met iets leuks. Mijn Personal Brand is nu helder en ik durf/kan het nu ook op LinkedIn
De LinkedIn trainingen en Branding sessies van Bright Brown worden met veel enthousiasme ontvangen, ze weten complexe zaken eenvoudig te maken en daardoor worden deelnemers enthousiast om direct actie te ondernemen

Contact

We like to call, like, really like to call for hours

+31 6 400 642 65

mitchell@brightbrown.nl