Websites
“Het is jouw podium, laat zien wie je bent”
Je website is je podium en op het podium moet je laten zien wat je kan. Je website is namelijk meer dan alleen een informatiebron. Het is een afspiegeling van hoe jij als bedrijf bent en wat je wilt uitstralen. Tevens biedt je website de mogelijkheid voor een laagdrempelige vorm van eerste contact, een eerste indruk. En is die eerste indruk goed, dan zal dat de kans op een vervolgstap aanzienlijk vergroten.
Ons branding en marketing bureau in Deventer zal graag willen helpen met het bouwen van jouw podium!

SEO
“Zorg dat jouw podium gevonden wordt”
Search Engine Optimization (SEO), ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd, is niets anders dan het vindbaar maken van jouw podium -jouw website- in de gratis zoekresultaten van zoekmachines (organische zoekresultaten). SEO is het optimaliseren van je online aanwezigheid, zodat je meer én hoger scoort in Google. Er zijn verschillende stappenplannen mogelijk om aan de gang te gaan met je SEO. Een aantal voorbeelden die ons wij binnen ons marketing bureau in Deventer gebruiken zijn:
- Doelen en thema’s: wat ga je doen en waarom?
- Zoekwoordenonderzoek: analyseren op welke zoekwoorden je gevonden wilt gaan worden
- Contentplan: een plan waarin je beschrijft/visualiseert waar en hoe je de uiteindelijke content gaat plaatsen binnen je website
- SEO content: schrijven van waardevolle content op basis van het eerder uitgevoerde zoekwoordenonderzoek
SEA
Search Engine Advertising, ook wel SEA genoemd, is het betaalde gedeelte van de zoekmachine. In Google maak je advertenties met zoekwoorden en deze link je naar een landingspagina binnen je website. Hiermee ‘koop’ je dus meer bezoekers voor je website. Specialistisch werk waarbij wij prima kunnen helpen.
Verband en overeenkomsten
Het verband tussen SEO en SEA? Eigenlijk kan het één niet zonder het ander. Ze versterken en verrijken elkaar. Door continu met SEO bezig te zijn maak je je site beter. Dit verhoogt je kwaliteitsscore en daardoor verlaag je uiteindelijk de SEA kosten.
Bij beide manieren van optimalisatie staat de zoekmachine dus centraal. En meestal is dat Google. 95% van de zoekopdrachten in Nederland vindt namelijk plaats in de zoekmachine van Google. Op smartphones en tablets is dat zelfs 99%.
Meer over SEO & SEA?Remarketing
“Hetzelfde nummer nog een keer afspelen”
Bezoekers die als eens een kijkje hebben genomen op jouw website, zijn natuurlijk ontzettend interessant voor jou. Het liefst wil je dat ze weer terugkomen. Zij hebben namelijk al interesse getoond in jouw dienst of product. Door remarketing slim in te zetten, kan je de bezoekers die eerder jouw website hebben verlaten, elders op het internet jouw advertenties tonen. Dus je laat je ‘eigen geluid’ nogmaals horen. Dit met als doel om deze bezoekers wederom naar je website te leiden en zo te verleiden om alsnog jouw dienst of product af te nemen. Oftewel, potentiële klanten aansporen tot de aanschaf van je dienst of product.
Hier wil je je dan ook graag op richten, want helaas is het zo dat het overgrote deel van je websitebezoekers niet na één websitebezoek overgaat tot een conversie. In de meeste gevallen gaat slecht 2% van de websitebezoekers bij het eerste bezoek over tot aankoop. Dat betekent dat maar liefst 98% van de bezoekers de website verlaat zonder een conversie (zoals een aankoop of een ingevuld formulier) te hebben verricht. Daarnaast moet je gemiddeld 3 tot 5 keer gezien worden voordat de koper een vertrouwd gevoel heeft bij jouw dienst of product.
Remarketing is een van de meest effectieve manieren om jouw potentiële doelgroep te bereiken door middel van adverteren. Veel webshops maar ook websites maken al gebruik van remarketing.
Je hebt vast wel eens een webshop of website bezocht, deze uiteindelijk verlaten en opeens zie je via bijvoorbeeld Instagram of een andere website, een banner met de artikelen waar je naar zocht. Dát is remarketing. Het terug lokken van een eerdere bezoeker naar jouw website. De kans is groot dat deze bezoeker ook daadwerkelijk op de banner klikt, waardoor hij of zij weer terugkomt.
Enkele voordelen van remarketing:
- Je kunt effectief inspelen op het online gedrag van je bezoekers en wel door cookies in te zetten. Dit is niet moeilijk en ook zeker niet illegaal, maar het levert je wel veel op.
- Mensen herkennen jouw advertenties omdat ze eerder in aanraking zijn gekomen met het product in kwestie. Omdat ze jouw advertentie herkennen, heb je meer kans op clicks.
- Remarketing is goedkoper dan het plaatsen van een standaard advertentie.
Zin om samen op herhaling te gaan? Neem dan contact op met ons marketing bureau in Deventer!